11 lut
Social Media Prime Time

Prime Time w social media

Kiedy publikować na facebooku, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców?

Istnieją różne szkoły, które definiują prime time w social media. Prime time, czyli moment największej aktywności Użytkowników, ale także czas informacyjnego szumu, przez który będzie trudno się przebić.

Większość zagranicznych marek publikuje na tygodniu, zwykle w godzinach swojej pracy. Podobnie działają polskie firmy, wierząc, że w gąszczu informacji uda się wstrzelić z własnym newsem.

Tymczasem o ile najgorszy czas publikacji można bez trudu określić drogą dedukcji – wiadomo, że w środku nocy i w weekendy (zwłaszcza późnym popołudniem oraz wieczorami) portale są mniej oblegane, o tyle idealny moment na wrzucenie postu jest determinowany profilem behawioralnym Twoich czytelników oraz bieżącymi wydarzeniami z kraju i świata.

Co to oznacza?

Publikując w ramach social media warto sprawdzić, czy moment zamieszczenia wpisu nie pokrywa się w czasie z jakimś istotnym wydarzeniem. Chodzi o kluczowe z punktu widzenia interesu społecznego informacje, zwykle niosące ogromny ładunek emocjonalny i silnie angażujące uwagę odbiorców. Przykładem mogą być np.: konflikty zbrojne, katastrofy na wielką skalę, afery polityczne, ale także wydarzenia o wydźwięku pozytywnym, jak chociażby imprezy sportowe.

Prawdą jest, że część topowych wydarzeń stwarza również okazję do własnej promocji, np.: tematycznym komentarzem, lub humorystyczną ilustracją. Problem w tym, że trzeba mieć wyczucie, naprawdę dobry pomysł i wykazać się dość szybką reakcją, zanim ktoś inny zdoła nas ubiec.

Warto też pamiętać, że Internauci są wyjątkowo wyczuleni na wszelkie próby forsowania treści marketingowych, zwłaszcza, kiedy w istocie nie mają żadnego związku z dominującym tematem.

Kolejną, równie ważną kwestią jest profil behawioralny Twoich odbiorców, który pozwoli Ci nie tylko określić plan publikacji, ale także stworzyć całą strategię komunikacji marki w social media. W jaki sposób to zrobić, opiszę w następnym artykule.

Zaczynam przygodę z social media, kiedy mam opublikować wpis?

Jeśli dopiero startujesz w social media możesz skorzystać z uniwersalnych statystyk, które prezentujemy poniżej. Dane pochodzą z kilku serwisów i pomogą Ci określić początkową strategię publikacji. Dzięki temu, będziesz mógł wygenerować własne statystyki, poznać prawa, jakimi rządzą się media społecznościowe, a także lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania swoich odbiorców.

Infografika prime time w social media

Facebook

Większość ludzi w ciągu dnia przeżywa mały kryzys, a potrzebując chwili odpoczynku, szuka bodźców, które ich zmotywują do dalszego działania. Dla wielu oznacza to przeglądanie treści, zamieszczonych na facebooku. Statystyki pokazują, że wzmożona aktywność zaczyna się w granicach godziny 13:00 i osiąga kulminacyjny moment o godzinie 15:00. Jednak całkiem spora grupa polskich marek publikuje swoje treści już od godziny 11:00, dlatego warto wypróbować różne warianty.

FAKT:

Wpisy posiadające ilustracje, lub złożone z samych obrazów generują znacznie większe zainteresowanie – według oficjalnych statystyk SurePayroll’s o 53% „polubień” oraz o 104% komentarzy.

Twitter

Serwis przeżywa oblężenie głównie w porze lunchu – od poniedziałku do czwartku. W piątek po godzinie 15:00 można spotkać jedynie najbardziej zagorzałych twittermaniaków.

FAKT:

Tweety zawierające ilustracje generują o 36% więcej kliknięć oraz o 31% więcej odwiedzin.

Linked In

Największe zaangażowanie Użytkowników Linked In widoczne jest w środę o godzinie 17:00, ale i w ciągu tygodnia warto być aktywnym, publikując interesujące treści od wtorku, do czwartku, między godziną 17:00, a 18:00.

FAKT:

Ponad 41% wizyt na Linked In pochodzi z urządzeń mobilnych.

One thought on “Prime Time w social media

  1. Z moich doświadczeń wynika, że prime time na fejsie trwa przez cały tydzień. ;) A najlepsze są godziny wieczorne, tak od 19:00 do 22:00. Prowadzę fanpejdż znanej marki i obserwuje wzrost aktywności właśnie w tych godzinach. Wszystko zależy od branży i specyfiki użytkownika.

Comments are closed.