kiedu publikować posty na facebooku 2021

Istnieją różne szkoły, które definiują prime time w social media, czyli moment najwyższej aktywności Użytkowników na portalach społecznościowych. Godziny szczytowego ruchu to także czas intensywnego szumu informacyjnego, przez który może być trudno przebić się skutecznie. A zatem, kiedy publikować na Facebooku, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców? W jakich godzinach mamy największą szansę przykuć uwagę i zaangażować Użytkowników w prowadzone przez nas działania?

Od czego zacząć planowanie harmonogramu publikacji w mediach społecznościowych?

Wiele marek publikuje treści zwykle na tygodniu, najczęściej w godzinach swojej pracy, wierząc jednocześnie, że w gąszczu informacji uda się wstrzelić z własnym newsem. Tymczasem, o ile drogą dedukcji można bez problemu wskazać najgorszy czas publikacji, o tyle określenie idealnego momentu stanowi swoiste wyzwanie.

Po pierwsze dlatego, że istnieje zasadnicza korelacja pomiędzy aktywnością Użytkowników, a intensywnością strumienia informacji. Duży ruch generuje znacznie większy przepływ danych, który obniża poziom czujności i zaangażowania. Patrząc z perspektywy Użytkownika, który znajduje się w centrum informacyjnego chaosu, nie trudno sobie wyobrazić, że wyłowienie przesyłanych przez nas informacji może okazać się trudne, a nawet niemożliwe.

Po drugie, tworząc harmonogram publikacji warto mieć na uwadze fakt, że obok szumu informacyjnego, o efektywności działań w mediach społecznościowych decyduje także szereg innych, a równie istotnych czynników. Wśród najważniejszych należy wymienić przede wszystkim profil behawioralny adresatów kierowanych treści oraz wydarzenia zewnętrzne.

W jaki sposób znajomość profilu behawioralnego odbiorców może pomóc Twojej marce?

Użytkowników portali społecznościowych, podobnie zresztą, jak i członków wszelkich innych społeczności, można pogrupować i sklasyfikować według klucza cech, przekonań, nawyków, przyzwyczajeń oraz celów. Każdą z tych grup cechuje też własny, indywidualny model zachowań. I choć istnieją także globalne trendy w zachowaniu Użytkowników, które z całą pewnością należy uwzględnić, to jednak kalibracja komunikacji pozwala osiągnąć znacznie lepsze efekty. Wyprofilowanie treści oraz wybór odpowiedniego momentu publikacji pozwalają nie tylko dotrzeć do szerszego grona odbiorców, ale także skutecznie zaangażować ich uwagę.

Planując publikację w social media warto sprawdzić, czy moment zamieszczenia wpisu nie pokrywa się w czasie z jakimś istotnym wydarzeniem. Chodzi o kluczowe z punktu widzenia interesu społecznego informacje, zwykle niosące ogromny ładunek emocjonalny, które silnie angażują uwagę odbiorców. Przykładem mogą być np.: konflikty zbrojne, katastrofy naturalne, afery polityczne, ale także wydarzenia o wydźwięku pozytywnym, jak chociażby imprezy sportowe.

Faktem jest, że część z topowych wydarzeń stwarza doskonałą okazję do własnej promocji, np.: tematycznym komentarzem lub humorystyczną ilustracją. Problem w tym, że trzeba mieć wyczucie, naprawdę dobry pomysł i wykazać się dość szybką reakcją, zanim ktoś inny zdoła nas ubiec. Warto także pamiętać, że Internauci są wyjątkowo wyczuleni na wszelkie próby forsowania treści marketingowych, zwłaszcza wtedy, kiedy w istocie nie mają żadnego związku z dominującym tematem.

Jeśli dopiero startujesz w mediach społecznościowych, możesz skorzystać z uniwersalnych statystyk, które prezentujemy poniżej. Dane pochodzą z serwisu sproutsocial.com i pomogą Ci określić początkową strategię publikacji. Dzięki tym informacjom, będziesz w stanie wygenerować własne statystyki, poznać prawa, jakimi rządzą się media społecznościowe, a także lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania swoich odbiorców.

Jak i kiedy publikować na Facebooku?

Większość ludzi w ciągu dnia przeżywa mały kryzys, a potrzebując chwili odpoczynku, szuka bodźców, które zmotywują ich do dalszego działania. Dla wielu oznacza to przeglądanie treści zamieszczonych m.in. na Facebooku. Statystyki pokazują, że w zależności od dnia tygodnia wzmożona aktywność zaczyna się zwykle w okolicach godziny 7:00, a kończy w granicach godziny 16:00. Poniżej prezentujemy prime time w najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Zobacz, kiedy publikować na Facebooku.

kiedy publikować na facebooku
Wykres powstał na podstawie danych, pochodzących z serwisu sproutsocial.com i prezentuje globalne trendy zaangażowania Użytkowników Facebook’a na przestrzeni tygodnia.