Audyt Sklepu Internetowego
Dołącz do grona liderów sprzedaży i podwój własne zyski!
Przeprowadź audyt sklepu internetowego i dowiedz się, które czynniki mają największy wpływ na poziom Twojej sprzedaży. Dzięki informacjom uzyskanym w ramach audytu będziesz w stanie wprowadzić zmiany, które pomogą Ci realnie zwiększyć zyski.
Dlaczego warto wykonać audyt sklepu internetowego?
Audyt sklepu internetowego pomoże Ci zidentyfikować trudności, z jakimi mierzą się klienci podczas zakupów w Twoim sklepie. Dzięki tym informacjom wyeliminujesz wszelkie czynniki blokujące proces efektywnej sprzedaży i realnie zwiększysz swoje zyski.
Poznaj najważniejsze korzyści płynące z audytu:
Optymalizacja konwersji
Sprawdź czy liczba odwiedzin Twojego sklepu internetowego przekłada się na oczekiwany przez Ciebie poziom sprzedaży. Zweryfikuj, które czynniki negatywnie wpływają na proces zakupowy i świadomie zaplanuj działania w zakresie optymalizacji konwersji.
Redukcja liczby porzuconych koszyków
Poznaj prawdziwe powody rezygnacji z zakupów w Twoim sklepie internetowym. Dowiedz się, który z etapów ścieżki sprzedażowej stanowi dla Twoich klientów swoiste wyzwanie i wprowadź zmiany, pozwalające zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.
Maksymalizacja zysków ze sprzedaży
Pomóż swoim klientom w podjęciu decyzji o zakupie. Postaw na automatyzację ścieżki zakupowej i dostosuj do niej działania marketingowe. Wprowadź mechanizmy sprzedażowe w oparciu o sprawdzone rozwiązania.
Jak wygląda proces kompletnego audytu sklepu internetowego?
Proces audytu podzielony jest na kilka etapów, obejmujących dogłębną weryfikację skuteczności dotychczasowych starań w obszarach istotnych z punktu widzenia wyznaczonych przez Ciebie celów biznesowych. W pierwszej kolejności ocenie poddawana jest zbieżność działań marketingowych z przyjętą strategią wizerunkową firmy, zaś w drugiej badane są kwestie związane z technicznym funkcjonowaniem sklepu, m.in. użyteczność i zgodność z powszechnie obowiązującymi standardami UX, projekt architektury informacji, intuicyjność ścieżki zakupowej oraz efektywność zaimplementowanych mechanizmów sprzedażowych.
Audyt sklepu internetowego pod kątem UX (Doświadczenia Użytkownika)
- Analiza architektury informacji, w tym jakości oraz dostępności treści (szybkości w dotarciu do kluczowych z punktu widzenia Użytkownika końcowego danych).
- Badanie użyteczności, obejmujące m.in. sposób rozmieszczenia istotnych elementów na stronie, intuicyjność w korzystaniu z zaimplementowanych rozwiązań, poziom trudności nawigacji, jak również pomiar szybkości wczytywania sklepu na różnych typach urządzeń.
- Badanie funkcjonalności - ocena poziomu wykorzystania zaimplementowanych w sklepie internetowym rozwiązań (mechanizmów sprzedażowych i marketingowych) oraz ich zbieżności z wyznaczonymi celami biznesowymi i podejmowanymi działaniami typu off page.
- Analiza ścieżki zakupowej - szczegółowy przegląd każdego z etapów procesu zakupowego pod kątem użyteczności, funkcjonalności oraz zbieżności z celami sprzedażowymi. Wskazanie kluczowych z punktu widzenia celów sprzedażowych obszarów oraz czynników determinujących decyzje zakupowe.
- Weryfikacja spójności wizerunkowej sklepu z identyfikacją wizualną oraz strategią marketingową marki. Ocena sposobu wykorzystania elementów angażujących uwagę oraz podtrzymujących relację z Użytkownikiem końcowym.
- Ocena techniczna - typografia (właściwe wykorzystanie nagłówków, czytelność zaimplementowanego fontu na różnych urządzeniach, formatowanie, etc.), strategia treści pod kątem SEO.
Audyt sklepu internetowego pod kątem SEO (Podstawowa Analiza)
- SEO Rating.
- Dostępność dla Internautów (wczytywanie strony).
- Dostępność dla robotów Google (widoczność w wyszukiwarkach).
- Potencjał treści - w tym najczęściej występujące na stronie słowa, wśród których mogą być frazy użyte do dalszego pozycjonowania.
- Weryfikacja poprawności działania statystyk.
- Ocena wsparcia zewnętrznego (analiza ilościowa) - liczbę linkujących domen i linków przychodzących.
- Badanie obecności w social media.
- Prezentacja chmury tagów - najczęściej wyszukiwanych zwrotów, celem weryfikacji czy zostały ujęte w obecnej strategii SEO.
Audyt sklepu internetowego i co dalej?
Zgromadzone w ramach audytu informacje posłużą do opracowania szczegółowego planu działań, zorientowanego na redukcję lub też całkowitą eliminację czynników hamujących rozwój, w tym m.in. wpływających na niski poziom sprzedaży oraz wysoki współczynnik porzuconych koszyków.
W raporcie końcowym otrzymasz:
- Wykaz zdiagnozowanych błędów i obszarów ryzyka wraz z rekomendacjami, dotyczącymi najbardziej optymalnych sposobów ich eliminacji.
- Szczegółową diagnozę poziomu wykorzystanego potencjału ze wskazaniem możliwości oraz kierunku dalszego rozwoju.
- Rekomendacje w zakresie implementacji adekwatnych dla profilu działalności oraz przyzwyczajeń grupy docelowej mechanizmów sprzedażowych.
- Listę proponowanych, a gotowych do wdrożenia narzędzi, które wspierają proces budowania wizerunku i promocji marki.
Pakiety Startowe
Wybierz odpowiadający Twoim potrzebom pakiet startowy i zacznij sprzedawać!
Wybierz swój pakiet
- Analiza Architektury Informacji
- Analiza Użyteczności
- Analiza Funkcjonalności
- Analiza Ścieżki Zakupowej
- Weryfikacja Spójności Wizerunkowej
- Ocena techniczna
- Seo Rating
- Widoczność
- Dostępność Dla Robotów Google
- Potencjał Treści
- Weryfikacja Statystyk
- Wsparcie Zewnętrzne
- Obecność Social Media
- Chmura Tagów